Eerste weekend - Reisverslag uit Moniga del Garda, Italië van Daisy - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Moniga del Garda, Italië van Daisy - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Door: daisyinitalia

Blijf op de hoogte en volg Daisy

17 Juni 2012 | Italië, Moniga del Garda

Zo ik heb internetverbinding hoor. Jaimy; 'oooohh doet ie t?!' Ja naja.. niet te vroeg juichen maar het lijkt er op ja. De internet verbinding hier is opzich wel goed, maar alleen de site Facebook functioneert naar behoren. Naja mij hoor je niet hoor. Maar dat was wel de reden waarom ik gisteravond hier niks heb geschreven. Daarom zal ik ook even beginnen met mijn reisverslag.Ik stond gisterochtend om 5h op om dus om kwart voor 7 op Schiphol te zijn. Dat was gelukt en om 8:15 ging ik de lucht in. 1 uur en 20 minuten later landde we op Linate (Milano). Een goed georganiseerd vliegveld zal ik het niet noemen, waar je je koffer kon ophalen moest je maar ff zien. Uiteindelijk natuurlijk gewoon gevonden en redelijk snel ook. 35 kilo aan spullen had ik mee. 24 Kg in mn koffer en 11,8 kg handbagage. Op mijn koffer was ook werkelijk een sticker 'Heavy' geplakt. Naja prima, ik heb nu alleen wel spierpijn in mn armen en schouders, want met die koffers moest ik mn bus zoeken die me naar Milano Centrale zou brengen. Dat was overigens wel top georganiseerd, alleen ik miste gewoon mn bus. Half uurtje in de zon zitten is geen straf. Op Milano Centrale was t ff minder, het hele computersysteem lag er daar uit, dus een treinkaartje kopen, beltegoed opladen of je treinticket geldig maken was allemaal lastig. Toch is alles gelukt en zitten de blaren op mn handen van het sjouwen. Niet zeuren moet kunnen. De trein naar Desenzano ging vervolgens vlot. Erg vlot vond ik soms. Het was nogal een gammel ding en die reed onwijs hard. Bij elke wissel had ik zoiets van; oke ontsporen we dan nu? Maar met die snelheid zat ik wel 1,5 uur later bij het Lago di Garda. Daar werd ik opgehaald door mijn baas in een prachtige cabrio haha. Goed communiceren was er niet bij.. ik in gebrekkig italiaans en hij in gebrekkig engels maar dat geeft allemaal niet. Om 14h was ik al op de camping. De rest van de dag zijn Jaimy (mijn collega hier) en ik vrij geweest. We hebben een mobilhome met zn 2en en dat is best primaa. 6 persoons huisje met woonkamer, keuken en badkamer en 3 slaapkamers. Ruim noem ik het niet maar misschien komt dat door al die troep die ik mee heb. Gister was het huisje meteen ontploft nadat ik er nog geen uur was, nu een dag later is het gewoon netjes. Zometeen moet ik alleen nog even de afwas doen heb ik aan Jaimy beloofd. Heb net nog even gauw afwasmiddel gehaald bij de kleine supermercato hier. 1,52 euro zou het kosten. Dus ik geef netjes contant 1,50. Toen keek ze me even bedenkelijk aan..Ik moet er gewoon nog even aan wennen dat ze hier nog wel met centjes werken.. En zo zijn er meer van die dingen dat je denkt van..Ohja! Zo heeft onze baas 140 flesjes water voor ons gekocht en in ons huisje gezet. Water.. ah natuurlijk, drinkwater. Maar goed nog even over de camping; we moeten een stukje naar beneden lopen en dan sta je op een kiezelstrand aan t Lago di Garda. Prachtig, doet wel zeer aan je voeten. Verder is hier een zwembad, een bar, een restaurant, een supermercato en nog allerlei sportfaciliteiten. Op het moment staan hier op de camping nog enkel italianen, vooral lokalen die hier t hele seizoen staan. En een enkele nederlander en duitser die voor de drukte uit zijn. Over 2 weken begint pas echt het hoogseizoen, vanaf dan komen er ook nog 2 animateurs bij, een italiaan en een italiaanse. Morgen begint hier de animatie. Vandaag waren we dus ook nog vrij. Dit was dan wel voorlopig mn laatste zondag vrij. We hebben wel het programma voor aankomende week al voorbereid. Maar ook vakantie gevierd; uitslapen, in slaap vallen aan t lago nog geen 2 uur later, hangen en bij t zwembad zitten. Net hebben we ons eten weer bij het restaurant opgehaald en hebben we alweer pasta gegeten. Mij hoor je niet. Straks hopen we nog voetbal te kunnen kijken, ookal hebben we de hoop wel een beetje opgegeven. Morgen staan we maar even eerder op, want om 9 uur gaan we het animatieprogramma promoten. Om 10 uur start de miniclub. Om 12 uur zijn we dan weer vrij en om 16 uur begint het middagprogramma tot 18h. En dat is het dan voor morgen, zo de aankomende 2 weken. Helemaal goed lijkt me, we hebben ook nog genoeg voor te bereiden etc. En omdat het nu 19:15h is en ik de afwas nog moet doen voor 20:45h (2 bordjes, 2 vorken en 2 glazen) ga ik nu afsluiten. Een hele fijne avond en sterkte allemaal vanavond !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Voor twee maanden ben ik aan het werk op Camping Sereno aan het Lago di Garda in Italie. Ik werk hier samen met Jaimy, Stefani, en Andrea (naast mij op de profielfoto).

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12433

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Werken op een camping in Italia !

Landen bezocht: