Bedtijd - Reisverslag uit Moniga del Garda, Italië van Daisy - WaarBenJij.nu Bedtijd - Reisverslag uit Moniga del Garda, Italië van Daisy - WaarBenJij.nu

Bedtijd

Door: daisyinitalia

Blijf op de hoogte en volg Daisy

14 Juli 2012 | Italië, Moniga del Garda

Half 1, bedtijd. Normaal gesproken gaan we 's avonds uit, ergens wat drinken, maar vanavond niet. Dus kunnen we nu gewoon gaan slapen.
Vanavond zijn we niet uitgegaan aangezien Stefania vanavond is opgehaald door haar ouders om naar huis te gaan voor een dag en Andrea ondertussen ook thuis is. Jaimy en ik zijn dus weer met zn 2en, zonder Stefania en zonder Andrea, dus ook zonder auto.

Ja als je dichtbij huis werkt.. kan je gewoon naar huis als je dat wilt. Nou wonen Stefi en Andrea niet zo dicht bij huis dat ze dat elke dag kunnen, maar op hun vrije dag, morgen dus, gaat dat prima. Dat is voor Jaimy en mij wel even anders.. Een nadeel van in het buitenland werken, ver van huis. Je kan niet even naar huis, je ouders zien, een nacht in je eigen bed slapen.
En ja Daisy, waarom begin je hier nou over? Nou eigelijk alleen omdat Stefi en Andrea net zijn vertrokken en ik eerlijk gezegt dan toch wel jaloers ben. Ik zei dat ook eerlijk tegen Andrea vlak voordat hij naar huis ging rijden, maar hij begreep me niet helemaal. Hij stond op het punt te vertrekken naar huis en wist mij te zeggen dat 2 maanden niet naar huis kunnen maar heel erg kort is. Net zoals hij doordeweeks niet naar huis kan, dat is hetzelfde. Ach zo heeft ieder zijn beleving denk ik.. ik vind 2 maanden wel lang, als kan ik niet zeggen dat ik het hier nu meer leuk vind door de heimwee hoor. Welnee, even jaloers op Andrea en Stefi, maar verder is het hier leuk. Met zn 4en is het hier gezellig, op de camping is het gezellig en vooral heel erg druk. Er is genoeg werk te doen, vandaar mijn laatste reisverslag afgelopen zondag. Daarnaast kan ik ook melden dat door de drukte het internet vaak erg langzaam is of gewoon weigert. Maar ja, dat is niet anders.

Voordat ik ga slapen nog even een laatste dingetje.. er hangt een spin boven mijn hoofd. Weliswaar in een spinnenweb en nee hij is niet zo groot als een olifant zoals mijn vader vaak zegt. Maar ik laat m voor deze ene keer ook zitten. Zo'n web is namelijk nog best functioneel. Hij heeft toch al heel wat muggen voor mij gevangen. Ongeveer 15 muggen in het web, de rest, stuk of 40, zitten nu sinds een kwartiertje vast aan het plafond. We waren vergeten het gordijn even dicht te doen terwijl de deur openstond. Ja voor het gordijn dichtdoen hadden we Andrea, dus nu waren we het vergeten. (soms is hij wel handig hoor. Grapje) Naja rond onze lampen boven ons hoofd waren dus hangplekken voor muggen ontstaan. Nadat ik op een stoel met een bloknoot aan de gang ben gegaan, mogen ze na deze zomer het plafond hier wel weer even witten. Dat kunnen italianen vast ook heel goed. Netzoals schoonmaken. Vandaag hebben we met z'n 4en het huisje schoongemaakt. Ik heb de badkamer geboend, Andrea had een stofzuiger gevonden en Jaimy en Stefi deden de woonkamer en keuken. Toen vonden Jaimy en ik het wel mooi geweest, maar onze italiaanse collega's hebben het werkelijkwaar voor elkaar gekregen om hun hele kamer leeg te halen, en helemaal schoon te boenen. Uren werk, en dat nadat ze hier amper 2 weken zijn. Het zal aan ons liggen, maar Jaimy enik hebben echt met verbazing staan kijken en er ook wel onwijs om gelachen, maar wij zijn in die tussen tijd gewoon een beetje heen en weer gaan lopen, zodat het leek alsof wij ook nog bezig waren. Nee onze kamer is even gedwijld en we hebben de boekjes op de plank even recht gelegd. En we mogen toch trots zijn, het hele huisje is schoon. Jaimy en ik vrezen voor een wekelijkse vrijdagmiddag schoonmaak, maar ik kan deze italianen niet anders meegeven dat ze kunnen schoonmaken. Deze trend volgen zal ik echter nooit, maar dat weten de meeste wel van mij haha.

Goed ik had het nog over 1 dingetje, en ik ben een half uur verder. Jaimy slaapt al en ik moet ook maar is slapen. De afgelopen week zijn we bijna elke dag uit geweest, ben ondertussen wel is gebroken. Welterusten allemaal!

  • 14 Juli 2012 - 00:51

    Maaike:

    Kun je ze niet meenemen naar nederland?? Mijn kamer biedt ik vrijwillog aan, haha!!

    Slaap lekker!

  • 14 Juli 2012 - 10:17

    Han:

    Goedemorgen Dees,
    Ondanks de muggen nog lekker geslapen?
    Van muggen hebben we hier thuis door regen geen last. Geniet van het mooie weer. Grt. Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Voor twee maanden ben ik aan het werk op Camping Sereno aan het Lago di Garda in Italie. Ik werk hier samen met Jaimy, Stefani, en Andrea (naast mij op de profielfoto).

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 12425

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Werken op een camping in Italia !

Landen bezocht: